Engels praten en naar de Ice Bar. - Reisverslag uit Kungsholmen, Zweden van Charlie Dingelstad - WaarBenJij.nu Engels praten en naar de Ice Bar. - Reisverslag uit Kungsholmen, Zweden van Charlie Dingelstad - WaarBenJij.nu

Engels praten en naar de Ice Bar.

Blijf op de hoogte en volg Charlie

14 Mei 2014 | Zweden, Kungsholmen

Hejhej! (zoals ze dat hier zeggen)
Vanochtend moesten we heel vroeg opstaan omdat we naar een school gingen die iets verder weg ligt. Op die school kregen we een rondleiding van twee meisjes van jaar 6. Zij lieten ons de school zien en vertelden hoe hun school in elkaar zit. Omdat wij natuurlijk geen Zweeds praten legden de twee meisjes ons alles in het Engels uit. Ze krijgen hier vanaf jaar 1 Engels les, de kinderen zijn dan zeven jaar oud. Ze konden ontzettend goed Engels praten en ik heb weer heel veel geleerd!

's Middags zijn we met een groepje naar het Astrid Lindgren museum geweest. Zij is de schrijfster van heel veel boeken, waaronder Pippi Langkous. In het museum waren veel plaatsen uit de boeken nagemaakt, we konden door de huizen en winkels uit de boeken lopen en de kinderen die er waren konden met alles wat er in het museum was spelen. Op de foto zie je de slaapkamer van Pippi die in het museum is nagebouwd. De schoenen kun je aan doen en je kunt zelfs in het bed gaan liggen.

Na het avondeten zijn we naar de Ice Bar geweest. Alles in de Ice Bar is van ijs, zelfs de glazen! We moesten allemaal een grote poncho aan om lekker warm te blijven. Na een uurtje waren mijn vingers en tenen zo koud dat ik dacht dat ze eraf zouden vallen!

De wc's hier zijn hetzelfde als thuis, en ik slaap in een stapelbed. We liggen met zes mensen op een kamer, dus het is een beetje proppen! Als morgen alles opgeruimd is zal ik eventjes een foto maken.

Ik vind het hartstikke leuk om te zien dat jullie op school en thuis mijn blog lezen!

Over een week ben ik weer bij jullie op school en ik verheug me er op om jullie nog meer over mijn avonturen in Stockholm te vertellen!

Liefs, juf Charlie

  • 15 Mei 2014 - 13:31

    Groep 5JI:

    Hallo lieve juf Charlie,
    We hebben gelezen dat je al veel dingen hebt gezien.We hebben ook gelezen dat de slaapkamer nogal een rommeltje is. Maak daar maar eens een foto van :)
    We hebben nog een paar vragen: Wat doen jullie voordat jullie gaan slapen? En, hoe laat gaan jullie naar bed? Zij er strenge juffen? Hoe lang blijven jullie nog daar? Vind je het daar leuk? Hoe laat begint de school? Mag jij daar zelf ook les geven? Heb je al Zweedse woorden geleerd? Wat eten jullie 's avonds? En de laatste vraag: Waar vind je het leuker: in Zweden of in Nederland?

    Veel groetjes van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlie

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 3445

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Op avontuur in Stockholm

Landen bezocht: